اپلیکیشن شبکه نهال
دریافت نسخه اندروید

خاله ریزه و قاشق سحرآمیز

خاله‌ریزه یک قاشق چای‌خوری کوچک جادویی به دور گردن خود دارد که ناغافل او را کوچک می‌کند و پس از گذشت یک مدت زمان معین دوباره به حالت اول بازمی‌گرداند.

معرفی برنامه

خاله‌ریزه خانم تقریباً مسنی است که با همسرش آقای نقاش در یک کلبه در حومۀ شهر زندگی می‌کنند. هیچ‌کس حتی آقای نقاش هم از راز خاله‌ریزه خبر ندارد. بیشتر اوقاتی که خاله‌ریزه به طور ناگهانی کوچک می‌شود در موقعیت‌های پیچیده‌ای قرار می‌گیرد اما با این حال همیشه موفق می‌شود با این شرایط سخت کنار بیاید؛ شاید به‌خاطر اینکه پس از کوچک شدن، قادر به صحبت کردن با حیوانات می‌شود! او می‌تواند با حیوانات ارتباط برقرار کند و از ماجراهای شگفت انگیز جنگل لذت ببرد. به این ترتیب دوستان جدیدی مثل خانوادۀ موش پیدا می‌کند. تنها کسی که از راز خاله‌ریزه باخبر است، لی‌لی دختر مرموزی است که در جنگل با حیوان دست‌آموز خود زندگی می‌کند. او به خاله‌ریزه کمک می‌کند تا راز خود را مخفی نگه دارد، اما آقای نقاش در نهایت به راز مخفی همسرش پی می‌برد.

مجموعۀ «خاله‌ریزه» با نام اصلی Spoon Obasan و نام انگلیسی Mrs. Pepperpot بر اساس سری کتاب‌های کودکان تولید شده است. نام اصلی این کتاب‌ها Teskjekjerringa به معنی «بانوی قاشق‌چای‌خوری»، اثر نویسندۀ نروژی، Alf Prøysen است که در سال 1956 برای اولین بار به چاپ رسید. این مجموعه در 130 قسمت برای گروه سنی کودک تولید شده که از این تعداد، 120 قسمت موجود است.