اپلیکیشن شبکه نهال
دریافت نسخه اندروید

باخانمان

باخانمان

کارگردان:

Hiroshi Saitô, Shigeo Koshi

نویسنده:

Mei Katô, Hector Malot, Akira Miyazaki, Kasuke Satô

پرین، همراه با مادر خود، از دهکده‌ای در بوسنی حرکت کرده و به سمت ماراکور، شهر کوچکی در شمال فرانسه به نزد پدربزرگش می‌روند...

معرفی برنامه

پرین نمی‌داند که پدربزرگ هرگز موافق ازدواج پسرش با یک عروس هندی نبوده و بارها از پسرش خواسته بود خانوادۀ خود را رها کرده و به نزد وی برگردد. او حتی انتظار دیدن پرین را نیز ندارد و امکان دارد استقبال مناسبی از نوه‌اش نکند. اما پدر پرین که زندگی جدید خود را بسیار دوست داشت هرگز به خواسته پدرش عمل نمی‌کند؛ ولی درنهایت تصمیم می‌گیرد خانواده‌اش را نزد پدر خود ببرد تا شاید او از نزدیک ایشان را دیده و اختلافات گذشته را کنار بگذارد. آنها سفر خود را با یک کالسکه، الاغ و سگشان بارون آغاز می‌کنند. پدر کالسکه را به وسایل عکاسی و البته وسایل بسیار مختصری از زندگی که بتوانند با آن سفر کنند مجهز می‌کند و به عنوان یک عکاس دوره‌گرد هزینۀ سفر را فراهم می‌کند، اما در میانۀ راه، بیماری امانش نمی‌دهد. پدری که سال‌های سال در کنار او خوشبختی و امنیت را احساس کرده بود، پرین و مادرش را برای همیشه ترک می‌کند و داستان، تازه از اینجا آغاز می‌شود... آنها به دنبال تصمیمی که پدر گرفته بود سفر خود را ادامه می‌دهند و از آنجایی که مادر، همیشه همراه پدر بود شغل عکاسی دوره‌گردی را ادامه داده و در طول سفر از همین طریق به امرار معاش می‌پردازند. او لباس محلی خود را که از مادرش به ارث رسیده بود به پیشنهاد پرین پوشیده و به این ترتیب مشتریان زیادی را به خود جلب می‌کنند. سفری در سراسر اروپا، عبور از یونان، ایتالیا، سوئیس و فرانسه در شرایط و آب و هوای گوناگون، سفر سخت و پرمشقتی است و تنها به امید دیدار پدربزرگ... پدربزرگی که هرگز او را ندیده‌اند!
سریال «باخانمان» بر اساس رمان (Nobody's Girl (Fr: En Famille نوشته هکتور مالو Hector Malot برای گروه سنی نوجوان تولید شده که انیمه آن با نام «داستان پرین» The Perrine Story به عنوان یکی از سری تئاتر شاهکار جهان ساخته شده است. باخانمان، داستان دختر شجاعی به نام پرین است که برای رسیدن به هدف، نهایت سعی و تلاش خود را کرده و در مقابل سختی‌های زندگی مقاومت می‌کند.
 
  • انیماتور: Megumi Endô, Yukiyoshi Hane, Yoshishige Kosako, Jôji Manabe, Yoshiyuki Momose,…
  • موسیقی: Takeo Watanabe
  • تکنیک: سل انیمیشن
  • تعداد قسمت: 52
  • مدت: 22 دقیقه‌ای
  • کشور سازنده: ژاپن
  • سال ساخت: 1978
  • شرکت سازنده: Nippon Animation