اپلیکیشن شبکه نهال
دریافت نسخه اندروید

سینمایی فیلشاه

سینمایی فیلشاه

کارگردان:

هادی محمدیان

نویسنده:

محمدباقر مفیدی‌کیا، هادی محمدیان، محمدعلی رمضان‌پور

شادفیل، پسر رئیس گله فیل‌ها و گروه زیادی از فیل‌های جوان توسط شکارچیان دزدیده شده و به مکانی دور به اسارت گرفته می‌شوند.

معرفی برنامه

رئیس گله فیل‌ها، «پافیل» صاحب فرزند پسری می‌شود که نامش را «شادفیل» می‌گذارند. همه انتظار دارند فرزند او زمانی بتواند رئیس گله و جانشین پدرش شود؛ اما برخلاف تصور همه، روحیات فیل جوان بسیار با بقیه متفاوت است. او از موش‌ها نمی‌ترسد، به حیوانات کوچک‌تر از خود کمک می‌کند و البته در انجام کارها دست پا چلفتی است و هیکل بزرگ‌اش همیشه سبب تخریب و خرابکاری می‌شود.یک روز زمانی که همه در حال جشن و پایکوبی هستند. پافیل متوجه کشتی شکارچیان می‌شود. تلاش او برای حفظ گله نتیجه نمی‌دهد و درنهایت تعداد زیادی از فیل‌ها از جمله شادفیل توسط شکارچیان به اسارت گرفته می‌شوند...

فیلم سینمایی «فیلشاه» دومین محصول گروه «هنر پویا» پس از انیمیشن پرطرفدار «شاهزاده روم» است. این انیمیشن که با مشارکت بنیاد سینمایی «فارابی» و مؤسسه «تصویر شهر» برای گروه سنی کودک تولید شده با نگاهی متفاوت به ماجرای تاریخی سال عام‌الفیل می‌پردازد. از افتخارات این فیلم ورود به بخش مسابقه سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به‌عنوان تنها انیمیشن است. همچنین در اکران نوروزی سال پس از ۷ هفته نمایش، توانست رکورد فروش تاریخ انیمیشن ایران را بشکند و ‌عنوان «پرفروش‌ترین انیمیشن سینمای ایران» را از آن خود کند.

از جمله صداپیشه‌هایی که در این سینمایی به ایفای نقش پرداختند: «حامد عزیزی» در نقش شادفیل، «بهرام زند» در نقش پافیل، «زهره شکوفنده» در نقش «مافیل»، مرحوم «حسین عرفانی» در نقش «اسفل»، «ناصر طهماسب» در نقش عبدالمطلب، «شایان شامبیاتی» در نقش «شاه صبا»، «ژرژ پطرسی» در نقش عبدالله، «اکبر منانی» در نقش «بابا برنابا»، «شوکت حجت» در نقش مریم، «اردشیر منظم» در نقش «فراموش» هستند.

 

  • موسیقی: ستار اورکی
  • تکنیک: سه بعدی کامپیوتری
  • مدت: یک ساعت و 20 دقیقه
  • شرکت سازنده: گروه هنر پویا

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها