اپلیکیشن شبکه نهال
دریافت نسخه اندروید

قلب خورشید

قلب خورشید

فرهنگ پهلوانی و طریقت فتوت از گذشته‌های دور در سرزمین ایران رونق بسیار داشته و در طول قرن‌ها اسطوره‌ها و داستان‌هایی فراوان پیرامون زندگی و منش پهلوانان بوجود آمده است. چنانچه بخش بزرگی از ادبیات کهن ما به این امر اختصاص یافته که به ادبیات حماسی مشهور می‌باشد و میراث گرانقدر آن دوران محسوب می‌گردد که نمونه‌هایی از این حماسه‌ها در قالب نثر و نظم چون سمک عیار و شاهنامه فردوسی در مقابل دیدگان ماست.

معرفی برنامه

در شهر زرنج در سیستان زورخانه‌ای وجود دارد که قهرمانان بزرگی را در خود پرورش داده است. آنها تصمیم می‌گیرند برای تزکیۀ نفس راهی یک سفر طولانی شوند تا گوهر وجود خود را از آیین فتوت و جوانمردی متبلور کنند. فرخ، اصلان و بهرام بازماندگان گروه هفت نفرۀ عیاران هستند که برای پیدا کردن قلب خورشید به سفر پُرماجرای خودشان ادامه می‌دهند. این یاقوت در طول 30 سال توسط مردانی پاک نهاد نگهداری می‌شده تا به دست گیله مردی به نام کیا امید رسیده، عیارها برای پیدا کردن کیا امید قصد دارند به سرزمین گیل‌ها رفته و پیرمرد را پیدا کنند. سه عیار کوه‌های البرز و جنگل‌های وسیع طبرستان را پشت سر گذاشته و در ادامه راه به سرزمین دیلم می‌رسند...

این مجموعه در سال 1394 در کشور جمهوری اسلامی ایران با تکنیک سه بعدی کامپیوتری به انیماتوری فائزه داورپناه، محمدرضا ملکان، محمد زحمتی، علی‌اکبر عفت پناه، ملیحه جانفدا و به آهنگسازی موسی نازلی در 13 قسمت 25 دقیقه‌ای، در مرکز پویانمایی صبا تهیه و برای گروه سنی کودک تولید شده است.

دانلود قسمت های قلب خورشید (جدول پخش)

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها